Виконувати свою роботу швидко стає не просто перевагою, а необхідністю. Адже чим більше крутих проєктів ти зробиш – тим більше клієнтів захоче з тобою співпрацювати. Але є одне “але”: поспішний процес часто призводить до помилок, які можуть погіршити якість роботи. Саме тут на допомогу приходить штучний інтелект, який пропонує безліч інструментів для оптимізації робочого процесу!
Наш Head of 3D Department Василь Дяченко розповів, як ШІ може допомогти в 3D моделюванні та які інструменти можна використовувати.
Уяви, що у тебе є інструмент, який виконує всі повторювані одноманітні завдання, на які ти витрачаєш багато часу, як-от створення базових моделей, застосування текстур, налаштування освітлення… А ти тим часом можеш зосередитися на творчості та пошуку креативних рішень для твого проєкту! Чому б не дозволити ШІ виконувати рутинні завдання, звільнивши час для чогось більшого?
Це особливо корисно, якщо ти працюєш над, скажімо, серією прототипів продукту. І замість того, щоб годинами налаштовувати текстури та освітлення, за тебе це зробить ШІ та значно прискорить роботу.
По-перше, він може спростити процес розробки концептів та пошук референсів. Тут можна використати добре відомий Midjourney. Або ШІ, вбудований в Adobe Photoshop. Ці інструменти допомагають значно знизити час на пошуки референсів, які краще передають бачення фінального результату.
ШІ також може стати в пригоді, коли необхідно швидко розробити базову модель, з якою надалі можна буде працювати. Такі інструменти дозволяють побачити, яким буде об’єкт у 3D, з ними можна одразу отримати базову форму та правильний силует (наприклад, у персонажів).
Для цього можна використовувати сервіси ШІ, які конвертують зображення у 3D моделі*. Наприклад, MeshyAI або Alpha3D.
Коли ми оптимізували модель, її необхідно пофарбувати. Для цього теж є ШІ інструменти, які значно прискорюють роботу. Наприклад такі, як аддон для Blender “Dream Texturing”. За запитом користувача він аналізує геометрію та генерує текстуру кольору для моделі. А якщо з текстурами (згенерованими, або власноруч розробленими) виникли проблеми – виправити їх допоможуть інструменти зі ШІ в Adobe Photoshop.
Також, ШІ-інструменти допомагають і з анімуванням. Так ми можемо зробити якісний мокап з відео та інтегрувати його у 3D середовище. Для анімування можна використовувати Rokoko Vision та DeepMotion.
Штучний інтелект може не лише виконувати якесь завдання, а й підказати, як покращити твою роботу теж. Розумні підказки допоможуть покращити геометрію, естетику та забезпечити структурну цілісність. Завдяки цьому, ти можеш швидше приймати обґрунтовані рішення й упевнено створювати бездоганні моделі!
Наприклад, коли ми працюємо над ідеєю або концепцією, то можемо звернутись за допомогою до ChatGPT, який може додати нам свіжих ідей або розширити наше бачення готового результату. Також ChatGPT може допомогти з генерацією промпту для інших нейромереж, які будуть генерувати зображення.
Текстури та матеріали можуть додати магії та довершеності навіть найпростішим 3D-моделям. Але створення текстур з нуля може бути кропіткою працею та займати багато часу. ШІ може перетворити ваші важливі дані на високоякісні текстури, які нададуть глибини та реалістичності вашим моделям – без численних проб і помилок.
Це буде особливо корисно, коли ти створюєш, наприклад, серію гіперреалістичних текстур для нової лінійки продуктів. Інструменти на основі ШІ можуть швидко й точно генерувати ці текстури, які не лише додадуть витонченості вашим проєктам, а й значно заощадять час, витрачений на налаштування кожної деталі.
Тут ми можемо використовувати утиліти зі ШІ в Abode Photoshop або генератори текстур на базі ШІ, які інсталюються з аддонами для Blender, наприклад Dream Texturing.
Коли мова йде про великомасштабні середовища або складні деталі, моделювання кожного елемента вручну займає багато часу. ШІ може процедурно генерувати ці елементи на основі ваших параметрів, створюючи складні деталізовані сцени швидше, ніж можна було б зробити це зробити вручну.
Уявімо, тобі треба розробити величезне середовище у відеогрі. Замість того, щоб відмальовувати кожне дерево, скелю чи інші предмети ландшафту, штучний інтелект виконує процедурну генерацію, створюючи наповнений деталізований світ, а ти зосереджуєшся на вдосконаленні історії та ігрового процесу!
У роботі з такими завданнями важливо розуміти, скільки часу можна приділити на окреме пропрацювання кожного компоненту (окремо скелі, окремо дерева тощо). Наприклад, Unreal Engine має ШІ-інструменти, які дозволяють генерувати усе й одразу, від ландшафту та річок до дерев та доріг.
Також, за допомогою ШІ можна пропрацювати кожен компонент окремо. У Photoshop генеруються окремо карти, де будуть розміщуватись об’єкти на рівні (наприклад, карта висот для гір та перепадів землі на ігровому рівні). Потім декілька таких карт, кожна з яких відповідає певну частину генерованих ассетів, можна накласти одна на одну для отримання цікавішого результату.
Але варто пам’ятати, що одного лише гарного ландшафту замало. На кожній локації мають бути точки інтересу та головні об’єкти, на які звертає увагу гравець або глядач. Локації мало бути просто гарною, вона має бути цікавою, а це ШІ самостійно робити поки не може 😉
За допомогою штучного інтелекту ми можемо досягати кращих результатів швидше. Автоматизуючи рутинні завдання, ШІ дозволяє зосередитися на важливому – створенні надзвичайних 3D-моделей, які нікого не залишать байдужим 🙂